Nyårsafton 2009

Vi kom till Amsberg med pakning och hela köret när klockan var 18.30 och det bjöds på förrätt på en gång. Och sedan blev det att gå över till huvudrätten och efterrätten och det var super gott. Och mätt som tusan blev man åxå. sedan fanns det godis,chips,ostbågar ja allt i snacksvägen som går. Så barnen sprang och åt och plockade hela tiden. På tvn i bakgrunden visades hockyn med sveriges juniorlag. från att klockan var 21 så sprang erik runt och tjatade om klockan hela tiden. Själv satt man där och drack cider ta de lungt det var bara 2,25 haha fast jag tycket det blev varmt och jag snurrade till orden flera gånger. Men nu i efterhand vet jag ju varför. Både mamma och marcus hade sprungit runt och haft i sprit i mina ciderglas =( dom jävlarna, dom ville se mig full eftersom jag inte druckit på ca.2år haha fast när jag märkte det så blev det inge mer för mig. Dom hade i för mycket i sista glaset så de smakade bara sprit och då tog det tvärstop för mig. Jag hatar när man känner sprit smaken =( Jaja klockan blev 23.30 och det är nu det börjar. Alexander har hållt sig vaken hela tiden, jag som trodde han skulle somna vid 21 tiden men nej nej han var piggelin som bara den. Och nu vid detta lag så började han spy, först på mammas matta som jag hade tvättat och då säger hon NEJ inte min matta, då går han fram och spyr på mamma istället och sedan vidare och spyr på golvet mellan köket och hallen. Och det var ju inte lite han spydde heller det var som en fontän varje gång. Och jag kunde inte hålla mig till slut så jag stog och spydde i slasken i köket och mamma kunde inte heller hålla sig så hon stog och spydde på golvet i köket. Där ligger marcus och tar upp spyor som bara den. Så ut med mattan skura golv och stolar. Fixa stoppet i slasken.ändå så luktade det spyor i hela köket =( men 23.55 kom vi ut så vi missade inte tolvslaget och vi fick se raketerna =)  men fy fan vad stressat det blev och kaos... alexander somande sedan som en stock när klockan var 00.30 och vi gick och la oss vid 01 tiden.... dagen efter så var det fika inne hos min farmor som bor granne med  mamma och pappa. hon fyllde 69 år. och när vi fikat klart och gått in för att paka alla saker för att åka hem så spyr han som en gris igen. fast denna gång i hallen. Så det var alla hans kläder och nästa matta. Men det var då ingen magsjuka för han var ju pigg hela tiden och lekte och åt hela tiden.Han spydde även en gång till här hemma efter att han hade ätit sen....Så antigen om magen hade fått nått spratt eller om det hade blivit för dåliga matvanor och för mycket snacks.. Men nu är det då bra igen och spytt har han inte gjort på några dagar. Så det var vårat roliga nyårs firande!!
SPY och torka SPYOR!!!  Hann inte ens pussa marcus på tolvslaget för höll i en skrämd alexander som vart helt paff av alla raketer som lät och lyste =) han var helt vit i ansiktet efter ett tag =) haha

japp då har jag skrivit av detta iallafall hoppas ni hade ett bra av slut av år 2009!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0