9/1-2010

Nu har vi vaknat igen, skulle ju sätta mig här ocj skriva lite blogg men då ville anton ha mat och efter maten och rapningen så blev det så att jag och barnen sov middag i våran säng =) så nu har vi 3 vaknat till liv igen och alexander sitter här bredvid och ska äta lite korvstoganoff och ris. Anton ligger vid babygymmet och pruppar som en karl =) och jag sitter och försöker alla fall bli lite småklok i huvudet.

Idag är jag riktigt stolt, anton fick mat vid 19.30 igår kväll och sedan sommande han vid 21.00 0ch han sov HELA natten fram till 8.10 imorse....ojojoj  jag trodde inte mina ögon när jag såg det. Jag som var beredd på att få gå upp typ mitt i natten för att ge han ett mål mat eftersom det blev så knäppt med tiden när han somande =) 

Vi är riktigt bortskämmda nu. Alexander sov hela nätterna från 3 veckors ålder och nu anton från 7 veckors ålder. Jag som trodde anton skulle bli en nattbäbis till minst 1 år gammal.för dom brukar ju säga att om första barnet sover bra så blir det andra tvärsom osv. Men ja fösrt trodde ja dom var som dag och natt men dom börjar vara lika varann mer och mer på sättet att leva nu. Men de finns ju fortfarande lite saker som skiljer dom stort från varann. Men ja det är väl för tidigt att säga än så får väl kolla lite när anton är över 6 månader eller nått.

Om en stund kommer väl svärmor hit och hämtar alexander, han ska få sova där i natt. Följa med och kolla på lite handbolls-sm i maserhallen. Så de blir lite mys här hemma hos oss. ska väl passa på att se någon film. ja va vi ska slå på stort med oxfilé med potatisgratäng och beasås. hehe

Ut lär vi väl inte komma, de frässtar mig inte alls att gå ut i 20 minus grader. teperaturen har inte  legat under 20 grader på flera dagar nu, bara de inte blir 44 minus här som dom trodde att de skulle bli tills imån...de räcker som det är. Min kropp orkar ingen mer kyla just nu, fortsätter det så här under vintrarna så flyttar jag till ett varmare land!!

Nej ska väl vara social med min familj innan alexander åker iväg. så får väl kanske någon tid över senare att sitta här och skriva lite....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0