3 Februari 2010

Alexander är lämnad på dagiset och jag hann inte ens säga hejdå innan han och 2 st andra barn sprang in i kuddhörnan och hade krig =) så är det när man har en kille som älskar sitt dagis, vill inte säga hejdå för han ska leka så fort som möjligt och sedan när man kommer vid 2 tiden ja då vill han inte med hem för nej han vill vara kvar och leka =)  de är då tur att han trivs där, för man har ju varit med om att barn skriker konstant i flera timmar för dom verkligen inte vill vara på dagiset.
Sin nya mössa fick han ha på sig idag åxå och det uppskattades verkligen kan jag säga, fick faktist bråka lite med han vid dagiset att han inte kunde ha den på sig inomhus, för den där mössan blev han nog kär i för den vill han inte ta av sig i första hand eller. hellst så skulle han nog villa ha den på sig dygnet runt just nu!! =) 


Jag älskar verkligen livet som småbarnsförälder, och jag njuter för varje dag för tyvärr så går tiden så förbaskat fort så de står inte på förens dom är stora. Det är ju bara att kolla på Alexander, man tyckte det var nyss man födde han men nej han är fasiken över 2 år nu och börjar bli stora killen!! Och ja Anton då jo han är ju över 3 månader nu och är en livlig och glad kille, dom flesta som träffat han frågar om han någonsin gråter eller är sur. Visst det händer tex om han är super trött,jätte hungrig eller har ont någonstans. Annars är det ett leende och skratt hela dagarna =) Och han växer så de kanakar så han är ingen liten bäbis längre snart....  Jag är så tacksam över att vi fått 2 st så underbart bra och perfekta barn. Sover hela nätterna och är allmänt snälla.
Visst vissa dagar kan vara ett helvete åxå men barn är ju barn!!!=)

Idag vet jag inte vad som händer, ska iallafall försöka få tag i  människan som har hand om försammlingshemmet så vi får veta när,vart och hur vi får nykeln till det på lördag. sedan ska jag väl planera lite mer inför dopet vad vi ska bjuda på fast de vet jag nog redan =) har bara lite beslutångset! Sedan är det att skriva upp en lista på vad som ska inhandlas för imån eller på fredag blir det att handla allt till dopet och även massa saker hem hit för nu börjar det bli tomt igen.

Har en tvätt i tvättmaskinen just nu åxå så när den är klar så ska det hängas tvätt och sedan blir det nog att kassta in en till tvätt i maskinen. Får se om jag och Anton förljer med antons mormor och gammel mormor ner på stan senare. dom ringer väl om dom vill ha sällskap, annars får man väl lov att ta tag i nått av alla sysslor här hemma. fast hellst så slingrar jag mig i från dom =)

Nej avslutar detta inlägg med några foton!


Alexander läser KNASEN och har även tagit mitt hårband...


Håller på leksand det gör vi hela familjen =)


Man blir trött av att flänga runt med mamma hela tiden .....



Ska lägga in resten av alla bilder på kameran nu så det kommer fler bilder om ett litet tag =)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0