15 Februari 2010

Måndag igen och idag vill jag ta nya tag och bara skaka av mig allt negativt i mitt liv. Och döm till förvåning men morgonen har börjat  ganska så bra, är ganska pigg åxå trotts dålig sömn i natt. Alexander kom upp och skulle ligga mellan oss i natt och ja jag fick ligga längst ut på en planka och spänna mig för att inte trilla ur sängen, eftersom alexander tar upp en hel dubbelsäng =) Så idag har jag träningsvärk i ena skinkan pga allt spännande =) Imorse när jag skulle lämna Alexander på dagiset så tänkte jag att han skulle få gå dit, så vi började gå 20 minuter innan han skulle vara där och ja vi kom precis fram i tid. det tog oss 20 minuter att gå en sträcka som tar mindre än 5 minuter annars. Alexander bara älskar snön och han skulle slänga sig i varenda snöhög och han skulle kassta runt snön i luften och han dök verkligen i snön så hans kläder fick hängas in i torkskåpet när vi kom fram. Han var alldelses rödblommig på kinderna och näsan.

Nu ligger Anton på golvet och kollar på barnpogramm =) haha ja allt som är rött kollar han på, han bara älskar den färgen så enormt mycket och just nu så är det en massa röda saker på tvn så han ligger klisstrad nedan för och kollar. Tänk om Alexander kunde ha sådan ro i kroppen att han kunde sitta ner och kolla på lite tv. Kanske blir bättre om dom kan fixa hans öron så han hör nått, för inte kan det vara kul att kolla på tv och att man ej hör nått. det blir ju inte samma sak liksom.

Idag efter 14.00 så ska vi vara inne i falun med Alexander för det ska bli hörseltest på han och jag tänker inte åka där  ifrån förens jag vet vad dom tänker göra, för nu har vi hållt på och bråkat om hans öron sedan han var 7 månader. Jag vill bara Alexanders bästa och jag ser att han har ont och att han lider. det ska ju inte behöva gå så långt att det drabbar talet och nu även personligheten.
Han kan inte säga många ord och alla andra barn runt om han i hans ålder pratar fulla meningar. Och alexander försöker förklara och ingen förstår vad han menar, ja då blir han så ledsen att han blir arg och därför har han börjat bitas,slåss och puttats. Ingen vill ju vara med han längre. Tänk om han kunde ha fått hjälp med sina öron på en gång istället, varför utsätta ett barn på detta vis??

Svärmor hänger med som lite stöd och hjälp idag och det tackar jag för. Lite svårt att ha Anton med sig och man ska  lugna  ner alexander där inne liksom. så svärmor får sitta med anton i väntrummet medans vi pratar och träffar doktorerna. Och snälla ge mig svar på alla mina frågor idag!!!!

nej nu ska jag vara social med marcus innan han far till jobbet och sedan ska jag ge anton mat och försöka pilla i mig  lite mat själv åxå.Men jag är inte alls sugen på mat men lite lär jag försöka äta.
Idag har det gått 2 veckor och snart får jag svar.Jag hoppas på ett bra svar. =)

Åter kommer senare om hur allt har gått under dagen!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad för svar ??

2010-02-15 @ 16:30:56
URL: http://gazela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0