Helgen

Fredagen så åkte barnen hem till sin Farmor på kvällen och sov där tills på Lördagen.
Då när Marcus kom hem från jobbet så ahde han köpt med sig kina mat som vi smaskade
i oss i lugn och ro, det stog GRATTIS ÄLSKLING, PUSS PUSS på påsen =) Det gjorde mig  otroligt glad =)

Sedan sent på kvällen så blev det lite kortspel och ja Marcus är dålig förlorare, det flög saker hit och dit,
trotts detta så var det han som vann ändå =) Men ja jag fick till och med en tidning i huvudet =)
Så ja man vill inte spela  så mycket spel med han =/

Sen tänkte vi oss en filmkväll i sängen, men båda två somnade i sängen med tvn på,så när jag
vaknade på natten så slog jag fint av tvn och sedan somnade om =) Så är det när man inte
är van att vara vaken hela nätterna =)
Men skönt med lite sömn var det också !!!

Lördagen så åkte Marcus till barnens farmor för att hämta dom klockan 11.00 och där blev
dom kvar ett bra tag. Jag själv var ner på stan och fixade med Oriflame, så nu är man
gruppledare och det känns jätte kul. Hoppas det inte dröjer allt för länge innan jag får träffa
alla goa människor som jag har i min grupp och som jag ska försöka leda framåt!!
Kom hem därifrån och började packa till barnens tripp till deras mormor och morfar.
tätt där efter kom Marcus hem med barnen och det blev full håll igång på en gång!!
Vad barn kan göra mycket, att få ett tyst hem till ett livligt mysigt boende!!
Gav dom mat och packade det sista sedan for vi till barnens morföräldrar.
Blev kvar där ett tag sedan blev det pussandes och kramandes och sedan for vi hem igen.

Hemma blev det lite wiispel och en grogg =) Hann inte med så mycket för sedan var det dags att
gå ut på gården och hjälpa till och träffa alla som skulle vara med på grillfesten som var planerad
den dagen. Och det flöt på ganska bra och snabbt för det stog inte på förens maten stog på bordet
och alla kunde hugga in och mätta deras magar.
Det enda negativa var väl att  det var så mycket getingar just där vi satt =/ Men vi vann kampen mot
dom också tillslut =)



På slutet innan vi var klara så kom Ekis hit och drack lite för sedan skulle vi dra vidare till Falun
på någon fest hos Jonas.
Så det bar iväg in och byta lite kläder och ta en grogg till och fixa iordning allt som skulle med.
Sedan fick det bli en promenad till busstationen och ingen lång väntan blev det inte, bussen kom nästan
dirket när vi satt oss där för att vänta på den.




Väl framme i Falun hade vi lite svårt att hitta, men tillslut så hitatde vi hem till Jonas och kunde
ansluta oss till festen som redna börjat. En rätt så seg fest enligt mig och då har jag inte festat
mycket de senaste åren så ja den lär typ ha varit död =)
Och mer folk hade jag inte tackat  nej till.... men kvällen där gick fort och till slut hade man knappt
kontroll över sina ben, men se glad ut så fixar sig kvällen gick jag runt och tänkte =)

Vi gick ut på gammla Harrys, numera Ah!! och det var helt ok tycker jag. Lagomt med folk, dnas golv så man
kunde svetta av sig lite alkohol =) Och låg fint bredvid ån. Helt ok musik och ja kvällen där blev lyckad!!
Så för mig är det inte sista gången jag var på Ah.......

Väl där inne på Ah så hände det grejer, det dracks,dracks och dracks =) Det dansades fullt hela kvällen och en
massa konstiga bilder blev tagna =) Som tur var så tror jag att jag klarade mig i från att fastna ppå bilderna =)
Happa blev utkasstad och jag träffade en väns syster och det var trevligt att prata.

Jag och Ekis förde djupa och käslomässiga samtal =) Haha ja vilken kväll....
Kan ju medela att alla hade nog ångset dagen efter och jag mådde verkligen
pyton, men det förtjänade jag väl antagligen. Ja jag kände mig  bakis på
måndagen också =)

Men iallafall så hämtade vi barnen på dagen hos deras morföräldrar och sedan bar
det hem och leka, det tog i mot hela tiden. Man hade ju inte världens ork just den
eftermiddagen.

Marcus for iväg på fotboll och jag satt mig  i sängen och kollade på film med barnen.
Runt 20.00 tiden så var det läggdags för barnen och jag la mig här uppe i soffan.

Ja detta var våran helg och nu kommer det bilder från grillfesten och från Ah....
Vissa avslöjar mer än andra =)









Glöm inte bort att gå in HÄR och RÖSTA på mig som årets ungmamma bloggare!!!


Kommentarer
Postat av: malin

sv: inget speciellt händer idag, själv då? :)

har röstat på dig nu! :D

2010-08-04 @ 10:27:03
URL: http://mkarlstrom.blogg.se/
Postat av: Nina

sv: tack, detsamma! :)

Ska nog bara ta en slappardag, vädret är ju inte det bästa precis... Vad ska du göra då?

Kram

2010-08-04 @ 11:13:33
URL: http://skoskaf.blogg.se/
Postat av: Sofia&Isabella

sv: vi ska vara med några kompisar lite senare idag! :) sjdå?

2010-08-04 @ 11:16:26
URL: http://tviillingarna.blogg.se/
Postat av: MOOOLLYS

Gomorron :D allt bra?

2010-08-04 @ 11:20:08
URL: http://HTTP://MOOOLLYS.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0