Marknad

Jag och barnen åkte ner till stan där vi mötte deras farmor.Sedan tog vi en runda  på Marknaden som bara blir dåligare och dåligare för varje år. Tippar på att marknaden inte kommer finnas kvar i borlänge inom 5 år!!!
Barnen fick en varsin t-shirt och Alexander fick en GIGANTISK godisnapp av hans farmor. Tror då minst halva är kvar =) Men kladdigt blev det, tur att tvättmaskinen finns!!!

Sedan åkte vi förbi barnen morfar, för att kolla på traktorn. Alexander har tjatat om traktorn hela dagen idag.Pekat i sin traktorbok och sedan kollat i fönstrena efter traktorerna =) Så han var överlycklig när han fick känna,kolla och vara vid traktorn ett tag.

Hämtade sedan upp marcus på vägen hem. Och väl hemma så fick alexander vara ute och leka ett tag och jag tömde alla sopor på gården så nu är våran gårdsvecka slut.Nu är det inte våran tur förens om 14 veckor =)

Gav sedan Alexander kvälls mat och fixade han för natten, sen somnade han som en stock. Anton blev iordning fixad han med och fick sin välling i våran säng. Sedan en liten rapning och sen var det god natt för han  med. fast han vaknade hela  tiden och grinade. tror att han ej kunde somna riktigt pga att lampan i vårat sovrum är trasig, den brukar alltid stå på annars. Kanske är han lite mörkrädd precis som mor sin. Jaja får försöka fixa en ny lampa tills imorgon kväll. Hittade ingen i rätt storlek här hemma idag när vi letade.

Har kollat på en verklighetsbaserad film nyss och jag tyckte den var riktigt bra.Så den kan jag rekomendera!!
Filmen heter: The blindside

Nu ska jag ner och göra mig klar för natten för mina ögonlock är lika tunga som flera kilo bly just nu.Jag behöver verkligen sova. hoppas på att Alexander sover hela natten också men det tvivlar jag på eftersom han blir väckt för minsta lilla nu =/ Men samtidigt är det så MYSIGT när han sover mellan oss.Men han tar ju upp en hel DUBBELSÄNG!!! Och man får ingen BRA sömn när man sover på kanten och håller på att trilla ner på golvet.

Alexander såg helt knäckt ut på marknaden idag, han såg nästan apatisk ut ett tag. Det blev nog lite för MYCKET ljud för han. Om man typ bara har hört svagt muller annars när man varit bland hög musik och nu så bara dundrade det hög musik över allt. Ja han visste inte alls vart han skulle kolla och allt såg ut att vara förvirrande. Så till slut satt han bara hängandes med huvudet och blicken rakt fram i backen. Därför blev det en SNABB titt bara. Vill inte utsätta han för massa ljud på en gång. Han kanske blir rädd för marknader nu istället.

Nej nu måste jag sova om jag ska orka upp imån. har en hel del att fixa och jag hoppas på att hinna med en hel del också.Men då krävs det att man kommer upp på morgonen och inte är helt död.

Dessvärre värkar det som att jag får krypa ner i sängen själv, för marcus ska antagligen kolla på nhl och det börjar ju inte förens om 30 minuter. Är så tråkigt att sova själv!! Vill ju ligga där och mysa lite innan man somnar, jag sover mycket bättre då.Men nja har man en sport tokig sambo ja då är det sånnt man får stå ut med.

Bjuder på bilden med mina 3 hjärtan igen. Jag blir så glad av att se denna bild, att veta att detta är min FAMILJ!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0