Glad

Fick ju som sagt lite besök idag och det var Erica som kom förbi!!Gud vad glad jag blev av att se hon.Lite tråkigt bara att mer än halva familjen är sjuka just nu.Men det kommer fler dagar.Vi hann då prata lite skit iallafall och det är så härligt att få vara med en person som gör en så himla glad utan att hon ens gör nått =) Nu väntar jag med spänning på att deras nya lägenhet ska bli helt klar så att jag får kika in den  och bli lite avis!

Efter hennes besök idag så blev det lite käk för oss andra och sedan har ju filmen : Pettson & Findus spelats om och om och om igen.Ja jag ljuger då inte om vi sett den minst 15 gånger bara idag.Alexander kollade några gånger igår också =) Så nu kan vi den filmen helt utan till =) Och innan klockan var 18 så skulle den lämnas tillbaka, så tog med Alexander i vagnen, för han lär ju få komma ut och få lite frisk luft så han blir frisk snart. Men tror ni han ville lämna tillbaka filmen?? Nopp,så de slutade med att vi kom hem med en ny Pettson & Findus film. Så imorgon kväll kan vi väl den utan till också =)

Marcus har badat med båda barnen.Fast Alexander fick skippa duschning av huvudet idag.Vill inte riskera att det kommer ens lite vatten i öronen just nu, så de får vänta ett tag =) Jag satt på toan och tog lite kort, eller ja jag försökte få med båda på kort, men ska inte den ena kolla bort så ska den andra se sur eller ledsen ut.Men dom är ju sjuka så dom får väl se ut så på bilderna.Men i skrivande stund så slår det mig att kameran ligger kvar där nere och just nu orkar jag bara inte springa ner.Så antingen kommer korten senare i kväll eller imorgon.

Idag fick jag bara ett ryck att vilja göra om lite så det blev vardags rummet som fick bli mitt offer och just nu har jag bara en liten paus i det hela, har inte ens kommit halv vägs med allt men kände att jag behövde sätta mig ner och låta tankarna strömma av sig lite.Och jag tycker faktist att det redan nu blev lite finare. Ska försöka ta kort och lägga ut sen, de beror på hur fördjävligt det blir när det är klart!! Men vad gör man inte när man bor alldeles förtrångt??Jo då packar man ihop allt man har och försöker göra det bästa av det =)

Nu ska jag kolla vidare här ute sedan fortsätta med mitt lilla projekt här uppe, får nog fortsätta imorgon också, men de lär väl inte gå när man har 2 st små gnälliga och sjuka barn. Får se hur dom mår imorgon då. Anton hade då ingen feber nu när han la sig, men hans hosta är inte att leka med.Han hostar så att han är alldelses svettig och vit i ansiktet.Så ska nog ringa vårdcentralen och rådfråga hur jag ska göra imorgon. Alexander han hade 4.,2 graders feber när han la sig och då var det inte längesen han fick alvedon heller så han blir inte alls bättre just nu.
Men men det får som sagt visa sig imorgon hur dom mår. Hoppas bara jag hinner göra nått iallafall.
Marcus han är så pass pigg så han ska då jobba imorgon.Men han har tur iallafall för han slutar redan vid 12-tiden.
Men han börjar ju så tidigt så man blir ju utan bil imorgon.Så jag hoppas att det inte blir någon kris och vi måste in till falun just imorgon för då vet jag inte vad jag gör. Jo jag gråter nog en skvätt, som att de skulle lösa det!! =)

Nej nu börjar jag känna mig små stressad av att inte hinna allt jag vill så nu lär jag verkligen fortsätta här hemma.
Åter kommer senare eller imorgon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0