6 April 2010

Hejj hopp nu känns det som att det är kväll om bara någon timme =) Alexander kom upp till mig i sängen redan klockan 6 i morse, och eftersom han nu på senaste tiden tar av sig alla sina kläder och sedan tar han av sig blöjan och då pissar och skiter han på golvet och kletar runt det. Så det känndes inte bra att fråga han om han ville leka i sitt rum som han har börjat gjort de senaste dagarna. Så det var bara att pallara sig upp räkna till 10 och hoppas på att bli pigg.Och ja det tog 5 minuter sen var man allert!!Så de börjades spelamusik,ja tvn var på och själv klart så vart det MTV och Sedan Vakna med the voice!! 2 st tvättmaskiner fulla med tvätt har tvättats, tvätten har hängts upp på tork, disken har plockats in och ny disk har diskats och plockats in =) Barnen har fått fruksot. Jag och Anton har lämnat Alexander på dagiset och tog en liten omväg hem för att få lite extra promenad, för idag låg han och log/skrattade hela tiden.Tog ju ur fårpläden ur ligginsatsen igår när jag tog kort på vagnen och allt. Och imorse orkade jag bara inte fixa detta igen så han fick ligga utan och de fanns dubbelt så mycket plats mot förut och Anton bara ÄLSKADE det!! Men ja vagnen ligger ute på annons nu får se om någon köper den annars blir den kvar. Men skulle ju vara bra att få en lite extra pengar så man kan köpa en stå bräda till enkelvagnen vilket fall som helst. För ibland är det lättare att bara ha en lilla vagnen med sig och de skulle uderlätta att ha en bräda till Alexander då! Men jaja tiden får visa vad som händer och sker.
sedan har jag checkat läget på internet, ja alla tidningar,bloggar och forum jag följer. Sedan fastande jag framför datorn eftersom det är live rapportering från rättegången med Mats Alm. Ja den männsikan ger mig gåshud, han är så vidrig!!
Har hämtat posten och läst den fast som vanligt så var det ju inget intressant.Bara reklam som dimmper ner i våran låda. Jag som verkligen vill ha skattedeklarationen NU!! Vill veta om  jag får några pengar eller om jag blir att få Betala i år. Men som vanligt så ska man väl vara sist med att få den i brevlådan.
Har gett Anton mat och pratat med älsklingen i telfonen medans han hade lunchrast.
Passar på att blogga lite nu medans Anton ligger och sover och innan vi ska hämta hem Alexander!
För när han kommit hem så hinner mna inte sitta här och skriva och det brukar bara bli stress om man försöker skriva då =)
Sedan ska vi fixa maten så den är klar tills Marcus kommer hem från jobbet, så strax efter 16 tiden ska detta vara klart. Jag som inte ens har tänkt ut vad det blir för mat idag =) de får bli vad det blir!
sedan borde barnens farmor komma hit eftersom att vi ska åka till Leksand och hejja fram vårat kära lag till en seger idag!! Leksand möter Södertälje hemma ikväll i Ejendals arena!! Och vi MÅSTE/BEHÖVER 3 poäng!!Så håll tummar och tår för att vi får med oss dessa viktiga 3 poängen ikväll! Jag är redan nervös och ja jag kommer nog få båda hjärtstopp,hjärtklappning och hjärtinfarkt där ikväll. för sådan nervositet och spänning som det är under dessa matcher, ja de är inte bra för hjärtat!! Med oss åker barnen farbror Emil och våran vän Oscar. I en annan bil kommer våra 3 andra vänner Alexander,Mikael och Linus anlända  och tillbringa denna kväll med oss. Det kan väl bara bli bra?? Och Elitserien skulle ju vara så mycket roligare och bättre om Leksand var med, tror vart enda lag tycker det =) Så varför inte fixa upp dom nu??

Jag och Alexander fixade ju i hans rum för någon vecka sedan och det tog vi kort på, och korten ligger nu på datorn så inom kort så kommer det upp bilder!!

Anton liggar att ligga på magen mer och mer.Fast jag börjar fan bli rädd, för nu har han börjat ställa rumpan rakt upp och stå på knä, ja han ser ut att kunna krypa närsom helst men nej nej de får vänta ett tag till!! För min lilla BEBIS ska vara BEBIS ett BRA tag till!!! <3

Har haft han i hoppgungan och gå stolen mer och mer också så att hans huvud verkligen får vara fritt och inte ligga i mot nått. Och ja man ser förändring ganska snabbt så vi ska nog fortsätta så.

Nu hör jag en liten operasångare där nere så ska väl klä på oss lite ytterkläder och ha ner Anton i vagnen  och sedan gå mot dagiset.

Får se om det blir någe mer skrivande ikväll efter hockeyn eller om de blir imorgon.Det beror på hur sent vi kommer hem  och hur förbannat trött man är. Jag kommer väl typ sova där i Leksand efter som jag börjar känna redan nu att jag börjar bli trött =) ahha men visst det är bra att gå upp tidigt också, man känner att man får så mycket mer gjort!!<3

Ska fan ta mig till gymmet inom kort också hoppas jag på, för nu var det et bra tag sedan jag var där och svettades.Och det är inte bra, jag som verkligen vill hålla i det där.Men kan avslöja att jag och vågen är inte allt för mycket ovänner trotts denna påsk.Ska ner nu och kolla lägetmed vågen kom jag på =)När jag har nått mitt första delmål så lovar jag att höjja rösten här =) Vem vet hur länge ni får vänta....

Nej ha en kanoners bra dag i den soliga vårdagen!!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0