28 April 2010

Idag vet jag inte vart dagen for i väg om jag ska vara ärlig. Allt är liksom luddigt vad som hännt idag =) Men jag ska skriva ner det lite fort och kort fattat annars lär jag få sitta här allt för länge och det orkar jag inte, börjar nog bli lite trötter redan nu..peppar peppar låt det fortsätta så man kanske kan börja komma i säng i tid för en gångs skull.

Lämnade alexander på dagiset som vanligt, kom hem och sa hejdå till Marcus som for till jobbet. Sedan var det alla  räkningar som skulle betalas och det gjordes mot min vilja. Ville liksom känna mig rik för en gångs skull men nej det fick inte vara länge det inte =(
Sedan kom mor min förbi och ville ha lite sällskap nere på stan medans hon skulle klippa sig och göra lite ärenden. Så jag och anton hakade på för då fick vi lite motion idag med eftersom vi snosade runt på stan ett bra tag =)
Letade efter en bok som jag verkligen vill läsa men jag vet varken vad boken eller författarinnan heter =)

Sen var vi in på resebyrån och frågade lite frågor och tog lite info eftersom mor och far ska ut på en resa i slutet av året. Och det är snart dags att boka resa i sånna fall och mor min tycer jag är  mer kunnig om sånnt än henne så därför var jag med som lite stöd och hjälp idag...haha oj vad jag var till hjälp =)
Sedan åkte vi och hämtade alexander på dagiset och sen har vi varit ute hela dagen idag tills vi blev bjudana på kalas. så upp till amsberg och leka med rillo och åka traktor med morfar. In på kalas/fika hos min kusin Lisa som blir 15år  imorgon.. Så stort Grattis till henne igen då =)

Sedan var det bara att gå in och klä på barnen alla kläder och fixa in dom i bilen, sedan for vi hem. Jag satt i gång en tvättmaskin och sedan blev det lite mat för Alexanders del. Lite rester från igår ...Köttbullar och mos med lingonsylt.
Sedan börjades till lagningen av våran mat och nattning av båda barnen.
Magarna blev mätta och Oscar kom på besök och kollade på fotboll här medans vi åt, och till och med Oscar tyckte maten såg god ut så han tog lite han med =)
Det var inbakad kycklingsfile i smördeg fylld med chili/paprika cream fresh och ost. Till det blev det pommes och tzatsiki.
Sedan hängde jag upp tvätten och fixade in lite annonser på tradera eftersom vi gjort lite rensning, men jag kan verkligen inte fixa annonserna för jag vet inte vad jag ska skriva =) haha så får väl se om vi blir av med något.

Har kollat runt lite här ute nu och sedan satt jag mig ner för att skriva ett inlägg och ser då att klockan redan är över 00 och att det är en ny dag.
Men det fick bli ett inlägg som fick vara 28 april eftersom det är den dagen som är skriven =)

Så vad har ni gjort idag då??

Ha de göttans tills imorgon nu alla underbara där ute!!


Nöjd Alexander i traktorn med morfar =)

Vad mallig man kan vara !!

Kommentarer
Postat av: Emma

eddie&emma är lösen

2010-04-29 @ 07:28:09
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0