Stress

Dagens sanhälle är väldigt stressat enligt mig, men så ska det väl kanske vara när man blir äldre,vuxnare och man får ta jävligt stora ansvar och det är multum av saker man ska fixa och hålla reda på. Sen är det ju inte lättare om man blir lätt stressad och att man alltid vill göra vissa saker på vissa sättt. För mig kan en dag köra ihop ssig bara för att jag inte kunnat göra en fjuttig liten sak på mitt sätt. Och idag har jag faktist tagit lärdom av att det behöver inte alltid bli så som man har tänkt sig. Och ändå känns det ganska skönt nu efteråt jag har inte en sånn ångest att jag bara vill dö, så som jag brukar få när något gått lite snett.

Mitt förra inlägg var lite väl deppigt så jag ber om ursäkt för att ni skulle behöva läsa den skiten, men åter igen jag ventilerar bara mina känslor och tankar så det är ert val att läsa vidare.

Detta inlägg känns myccket bättre att skriva eftersom jag är mycket gladare nu och jag har fått en massa energi som jag inte trodde fanns, och det är bara för att jag sket i sakerna som skulle göras här hemma och tog en liten tripp förbi vid Erica innan jag skulle hämta Alexander på dagiset. Och det är inte alls så ofta detta händer. Och det var så skönt att få träffa henne idag och få prata av sig lite, dock kunde jag bara vara där i ca. 1 timme och det är lite lite för mig att få träffa henne.Så nu hoppas jag att det inte dröjer för länge innan vi ses igen och kan prata en massa skit och bara umgås med varann. Trotts att vi ej har träffats på evigheter så förstår hon en så bra när man säger något. Hon finns liksom där och man känner verkligen att hon bryr sig och det är det som är så skönt med henne, för man kan komma precis hur jävla nere eller hur jävla uppe som helst ändå så förstår hon en.

När man får barn så förändras en liv ganska mycket och man kan inte längre göra allt prcis så som man gjort det förut, men sakerna man brukade göra borde ju inte försvinna helt tycker jag. Och vissa saker kan man ju faktist göra trotts att mna har barnet/barnen med sig också.Det är ganska skönt det med för Erica är lika människokär som barnkär. Detta är en vän som är guldvärd och det ska mycket till för att jag skulle vilja förlora denna person ur mitt liv. Inte ens en chans att jag skulle byta bort hennes vänskap mot alla pengar i världen, för den vänskapen hon förmedlar är mer värt än alla dessa pengar!!

Ja som sagt jag var där till ca. 15.00 sedan hämtade jag alexander på dagiset, och den busungen satt sig på en cykel och sparkade i från mig på gården vid dagiset när jag kom, för han ville väl inte med hem han inte. så jag mutade han lite och sa att vi skulle kolla efter om pappa satt i bilen och då kom han så snällt så, men marcus var ju inte i bilen så hela vägen hem i bilen satt han och ropade pappa. Han kan han =)

När vi kom hem så stog marcus och diskade så jag slapp ta det där berget med disk och vet ni hur glad jag blev inombords av detta. Det går inte att beskriva i ord ens än gång. Tänk vad glad man kan bli för så lite som en sådan enkel sak. Och sen spelar väl dessa jäkla hormoner in en massa JUST nu också skulle jag kunna tro. Sen vid halv sex tiden kom alexanders farmor hit för hon har varit här med alexander medans jag och marcus for på bio. Så nu har jag även fått sett flickan som lekte med elden. Så nu är det bara att invänta den sista filmen.

Nu har jag kollat runt lite på internet och nu blir det ett toabesök med borsta tänderna sedan blir det natti natti för min del, för imorgon blir det en ny dag och nya tag.Och jag ska försöka se framåt och inte bakåt. Hoppas bara att jag har kvar den energin jag fick idag för då går nog den dagen galant skulle jag kunna tro.

Ha en super bra natt!


Kommentarer
Postat av: hatetoloveit

läs bloggen sprid den och skicka allt ni vet om bloggarna till våran mail som ni hittar i bloggen mvh hatetoloveit

2009-09-21 @ 22:52:04
URL: http://hatetoloveit.blogg.se/
Postat av: Anna

ha bra natt du med :)

2009-09-21 @ 23:42:16
URL: http://twilightdevil.blogg.se/
Postat av: Anonym

är glad att du kom igår, och att jag iaf kunde göra dagen lite bättre för dig... men jag tycker vi ska ta en heldag någon dag, bara göra sånt vi tycker är kul tillsammans. både du och jag behöver det. och det var ju så länge sen vi verkligen gjorde något tillsammans. hoppas dagen idag är lite bättre än gårdagen för dig iaf :)

2009-09-22 @ 10:05:02
URL: http://gazela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0