Måndag

JA nu är det måndag igen då och det betyder att det är en ny vecka med nya tag att ta sig över alla hinder som kommer komma ivägen för en denna vecka. Hoppas på att dom inte blir allt för många får jag orkar inte med att hoppa över så många längre =)
Känner att det bara blir tyngre och tyngre och den dära jäkla magen är bara i vägen hela tiden nu så jag är så less på att vara gravid vid detta ögonblick. Ska man in i köksskåpet för att ha något så lär jag nästan stå på en stol för magen slår i mot diskbänken så jag inte kommer upp lika långt som förut. ja vilka problem jag har här hemma va !! =)
Har varit till BVC med Alexander idag så han fick sin andra spruta mot lunginflamation, egentligen ska han inte ens få den vaccinationen men eftersom han brukar ha så mycket astma och avra så förkyld under vinter halvåret så kom vi fram till att det vore bättre att prova ge han det så han slipper åka på det värsta. och hör och häpna än så länge så har han faktist inte varit så där mega sjuk sen vi gav första kuren. Så peppar peppar låt det fortsätta =)
Nej men ska väl börja skriva om i fredags. Alexander var på dagiset och jag och marcus små fixade här hemma, jag planterade lite ljung ute på verandan och avnjöt den lilla sol som fanns. Sen hämtade vi alexander och åkte och tog kort! Men som vanligt så måste Alexander vara så BESTÄMMD på alla kort så får se hur dom blir. Sen blev det att handla lite och sedan hem och packa till Alexander. Vi åkte och lämnade paket och hälsade på Annsofie,Fredrik och Elvira eftersom Elvira fyllde 3 år i onsdags!! Stora tjejen hon är nu ju =) Fast ändå så var alexnader nästan lika lång!
Sen hämtade vi upp marcus lillebror emil som skulle med på hockey. Lämnade alexander hos mormor och morfar för han skulle få sova där. och sedan bar det i väg mot leksand!! Leksand vann över borås med 6-1 och jag tyckte att det var ganska fina mål hela bunten men som vanligt så är marcus aldrig nöjd. =)
Kom väl hem runt 22 tiden på kvällen och  vi båda var ganska trötta så det blev sängen ganska omgående för oss båda två. Och ett avsnitt av pb hann det bli sen slockande jag!
Fick då en skön sovmorgon på lördagen. Så 11 tiden var vi uppe då =)
Men som vanligt så har man då legat halv vaken och vridit och vändit på sig halva natten. och vid 5 tiden på morgonen så vaknade jag av att jag hörde alexander i sitt rum. Men det var bara inbillning eftersom man är så van =)
Tog det bara lungt och slappade hela dagen och för min del hade vi kunnat gjort någon nytta men men det får vi eller jag ta sen en dag. Vid 5 tiden så for vi till amsberg där vi möttes upp av våran goa pojk som alltid är glad. Blev tacokväll och en massa prat där.
Och jag var tvungen att släppa nyheten om att en del av slmproppen hade gått när jag var på toan tidigare så dom visste det =)  Marcus sa att det var tur att jag släppte den bomben efter att han ätit upp iallafall =)
Åkte hem och alexanader somande på en gång för han var helt slut. Och vi somande tidigt vi med men ett till avsnitt av pb hanns med denna kväll åxå =)
På söndagen så åkte vi till solvarbo marknad och kikade lite och det var mycket större än vad jag trodde att de skulle vara, men väl där så köpte vi på oss lite coccosbollar iallafall. Sen stog vi mäst bakom alexnaders farmors stånd och pratade. Här hemma gick sedan dagen väldigt snabbt och vi beställde kebabpizzA och efter det så bada jag och alexander. sen somande han på en gång igen för han var super trött även  denna kväll. och  för min del så blev det lite tv tittande sedan sängen.
Och nu är det ju som sagt måndag och bvc har vi klarat av, just nu sover alexander middag men han vaknar nog när som helst. så jag ska avnjuta min kopp te innan han vaknar för sen finns det väl inte tid att få i sig den koppen eller.
Får se vad dagen har att bjuda på, men jag är då sällskaps sjuk av mig men jag får väl sitta här i min ensamhet ändå.

ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0