Baka

Har försökt lära Alexander att säga baka kaka, men han ställer sig bara neranför skafferiet och säger kaka =)

Alexander somande vid halv åtta och då tog jag mig i kragen och slängde ihop en smet så nu står det en kladdkaka i ugnen som är färdig vilken minut som helst!! Så ikväll efter maten så ska jag då avnjuta en bit kladdkaka!!!=)

Ska in med potatisgratänen i ugnen nu när den är klar och sedan ska jag grilla kyckling i en sånn där grillstekpanna. Så hoppas de blir gott. För grillningen utomhus är över för min del för nu är väl ändå den säsongen gången. Och sen öser det ner regn ute just nu åxå. Men men det är väl så det ska vara på hösten.

Har dessutom hittat min sladd till min gammla digitalkamera så nu har jag fått över bilderna i den kameran hit på min dator, så tänkte lägga upp några bilder sen vi var i säterdalen och vid några fler tidpunkter.

Skriver väl mer imorgon skulle jag kunna tro för nu blir det mat lagning om maten ska vara klar tills marcus kommer hem. Och dessutom är jag hungrig nu när det luktar så gott i hela huset =)

Ha en bra kväll!


Marcus och Alexander i Säterdalen


Alexander gungar i Säterdalen


Alexander åker karusell med farbror Emil


Badodjuret som älskar vatten över allt annat!


Han dyker ner i vattnet och här är resultatet efteråt


En paff pappa får en blöt puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0