sjuk

Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig och ibland akn allt vända så fort så man knappt hinner blicka imellan.
Alexander har mått bra hela dagen och han var jätte glad och lekte när vi var ute. Han lekte för fullt i badkaret sen på kvällen när han fick bada samtidigt som vi badade Anton i baljan bredvid. Alexander fick ju åxå testa baljan sen åxå för han var ju så intresserad av den och det var ju självklart en höjdare. Han somande runt åtta tiden och Anton slockande runt halv nio tiden, hann dock inte ge Anton någon ersätting eftersom han var så trött och somande i min famn. SÅ nu har han sovit i 4,5 timmar och han har inte ätit på 6,5  timmar och det är nog snart rekord för han brukar vilja äta ofta, men som sagt han verkar bli nöjdare och nöjdare så han vaknar nog snart och vill ha lite mat.
Men ja nu till det jag skulle skriva om. Jag hoppade in i duschen och duschade en snabbis. Måste bara nämna att det var gudomligt skönt med en nattdusch =)

När jag väl kommer ut där i från så är Alexander uppe, med världens astma så det var bara att ge han bricanyl och airomir. Eftersom det blir svårt att andas så har en en hosta så man tror han ska spy vilken sekund som hellst. Och sedan när vi byter blöja och kollar tempen på han så ser vi att den visar 39,7 så nu har han feber och är kokhet. Ja nu börjas det igen nu är vi här på vinterhalvåret då han kommer vara sjuk titt som tätt hela tiden och vi kommer säkert vara stammisar inne på akuten och barnavdelningen detta år åxå. Vi borde ju nästan kunna få ett eget rum där som bara är vårat =) ja så känndes det förra vinter iallafall för då bodde vi ju nätan där inne.

Jaja nu har jag skrivit det jag ska skriva och här ser man hur allt kan vända, så de blir nog inge dagis för alexander i morgon och vi får nog tänka om en hel del på saker soms ka göras imån.

Nu ska jag ta upp alexander och mysa lite med han för han blev otroligt ledsen nu när marcus gick på toan. Så ha de gött allesammans där ute och håll er friska!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0