rädd

Har varit på bvc med Anton och han går upp fint i vikt. Så nu väger han 4090gram och är 52,5 cm lång. Huvudomfånget hat blivit 39 cm. Vad min skrutt växer så det knakar. Hade han i bärselen igår för första ¨gången och det gick hur bra som hellst. SÅ jag rekomenderar alla att köpa en babybjörn sele om ni någon gång ska införskaffa er ett bra bärdon.

Har nyss gett Anton mat och nu ligger han i sin säng och små gnäller, ska ta han i famnen och mysa lite inne i våran säng hade jag tänkt. För Marcus ligger ju död i sängen iallafall. Vi hade liksom en vaken natt här i natt. En Anton som inte alls ville sova mellan 3 tiden till 6 tiden och en Alexander som kom upp springandes hela tiden och inne hos oss kunde han inte sova för anton väsnades så mycket. Så ja idag är man inte pigg inte. Jag som skulle försöka hinna med så mycket som möjligt nu när marcus började jobbet sent. Men där ser man åter igen att det aldrig blir som man tänkt sig.

Jag är livrädd att be om hjälp. Jag vill ju klara av sakerna själv. Hur dålig känner man sig inte om man ska hänga upp sig på andra och få hjälp med allt?? Men så har nog jag alltid varit. Att jag vill dona och fixa själv. Marcus får ju knappt ha fingrarna med i spelet =)

Här hemma finns det gott om saker att göra, det står disk och väntar på att bli diskad, tvätt att tvätta finns det jämt och städningen ja den finns alltid där. Sen utöver det så är det ju saker ute som ska in i förådet och in från förådet ska väl julsakerna. Ja man blir inte riktigt klok på detta.
men någon gång i mitt liv lär jag ju bli klar. =)

Nej nu ska jag ta min lillfis och mysa lite i sängen får se om han vill sova eller bara ligga där och kolla runt som han brukar göra.

Ha de bra!


Kommentarer
Postat av: Anonym

men du, du vet att det är det vänner är till för va ? finnas där och hjälpa till när det krisar ? :) dessutom är det ju fan så mkt roligare att göra alla de där tråkiga sakerna om man får lite sällskap !

2009-11-23 @ 12:34:05
URL: http://gazela.blogg.se/
Postat av: cattis

vet precis hur det är att inte vilja be om hjälp, men kan allt sj, jo då niklas får höra det han med :) kul att lill killen växer så det knakar :) hur går det med pumpningen å ammningen, sj så har jag gett upp och kör bara med ersättning, mycket skönare,

2009-11-23 @ 13:13:33
URL: http://chatarinasundberg.blogg.se/
Postat av: Fia

Klart du vågar be om hjälp...DU är inte en dålig människa för att du ber om hjälp... Ibland behöver man det :) precis som någon skrev tidigare, de ee ju därför vänner finns :)

2009-11-23 @ 15:37:31
Postat av: jannike

Oj va bra han går upp nu! vi ska till BVC imon och väga:)

2009-11-23 @ 18:54:23
URL: http://jannikejarlbrink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0