Fredag

Känns inte alls som en Fredag här hemma kan jag säga. Jag skulle tippa på en vnalig onsdag eller kanske till och med en tisdag. Men marcus tog då priset och var helt inne på att det var måndag idag! ja där ser man, det är inte bara jag som tappar bort dagarna helt och hållet! =)  Men jag blir alltid så där med dagarna när jag är hemma en längre tid. Ni skulle sett mig i slutet av mammaledigheten med alexander, då hade man ju ingen koll alls på nått längre =)

Idag så har jag varit en klätterpinne till en klättrig och grinig alexander. Men man får ju vara ledsen och grining när man är sjuk och har öroninflamation. Och Sedan så har man haft Anton i famnen hela förmiddagen för han vill väl inte sova eller......Han vet nog inte ens vad sova är för något ibland =)
Men vi klarade oss genom dagen tills marcus kom hem vid halv 2 tiden och då var det bara att fixa iordning alla oss och dra oss vidare ner till soc. Där fylldes det i papper om att det är marcus som är fader till anton och att vi ska ha gemensam vårdnad om han. så nu är det fixat! efter det så blev det att springa in på apoteket på kupolen och hämta ut medecinen till alexander, sedan köpte vi mer alvedonzuppar och nå saltlösning att ha i näsan på täppta anton. Marcus köpte åxå nått men vad vet jag inte.
FAn blev ju rik idag, man fick ju barnbidraget och det var ju inte bara 1050kr utan nej denna gång var det ju för 2 st så nu fick man 2200kr så där pang på =) och måste ju erkänna att de känns gött!!
Blev lite full i skratt när man fick hem papper från försäkringskassan om flerbarnstillägg..haha det låter ut som man har hur många barn som helst ju. Men jaja så kan det vara.

Efter apoteket så for vi till miio och hämtade den nya gaveln till våran säng.så nu ska vi bara montera dit den sen någon dag då det finns tid. För nu under helgen jobbar marcus hela dagarna,
hoppas bara på att alexander är pigg och glad  imån och att anton inte vill bli buren allt för länge. För imån ska jag palla ett heltidsarbete x 2  från  tidigmorgon till ja runt 18.30 så får se om jag får en kris och kryper runt på alla fyra här =) Nejda men bara det är så pass bra humör här hemma så man iallafall hinner göra mat osv för på de senaste dagarna så har de fan inte funnits tid till det efter som det varit så grinigt. men vi får väl hoppas och se. det visar sig imån.

Idag på eftermiddagen så tog jag med mig Anton och for till Erica och grattade henne på födelsedagen.Och vi lyckades komma när det var som mest folk där.men det gick bra ändå!! Det var super kul att se hon igen för det var ett tag sen. Men vi kom fram till att hon skulle komma hit någon dag framöver. Så det ser vi fram emot. Och han vill åxå vara Antons gudmor så nu är det fixat.

Efter vi varit där ett tag så åkte vi vidare till Antons gammelmormor och där var hans alla 3 gammelmostrar och hans mormor åxå. Där blev vi kvar och åt lite god mat och lite god efterrätt.
Fast jag och Anton satt och myste i fåtöljen i det mörkahörnet vi för som vanligt vill han ju bara äta och äta och sedan sova mot en. =) Men det är mysigt det med!!

Nu ska jag ta och leta reda på lite nya bilder på Anton och sedan lägga ut dom här så ni får se hur våran lillfis växer så det knakar =) Har tagit lite bilder när han badat och myst i sin filt!!

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0