Farsdag

Söndag igen då och dagarna går lika fort än. Man hinner knappt blinka innan det är en ny dag osv.
Alexander sover middag och Anton är verkligen trött men kan inte sova så han har ätit och ätit och ätit så nu finns det inge mer mat på ett tag =) Någon gång lär han ju somna tycker man.
Tänkte skriva ett kort blogginlägg för sedan ska jag tvätta och dona lite, man får ju passa på när iallafall  busunge nummer 1 sover, skulle ju underlätta om busunge nummer 2 åxå vill sova =)
Det är sängkläder och handdukar som ska tvättas, ja självklart lite kläder åxå.Har man barn så går tvättmaskinen i 100 hela dagarna känns det som, och nu när man inte har tvättat på ca. 2 dagar så märker man att man halkar efter. Men det ska vi ta kapp bara den  minsta babianungen inte vill hänga i min famn=)

Sen när Alexander har vaknat så ska vi åka och handla för nu ekar det nästan i kylskåpet igen och sedan så ska det köpas farsdagspressent m.m så det viktigaste är väl nappen till Anton för snart har jag inga bröstvårtor kvar =) han är en riktig tuttnisse kan jag lova.Han är till och med värre än vad Alexander var när han bara var någon vecka.Och jag tyckte då Alexander var hemskt tuttig av sig men men alla barn är ju inte lika som tur är.

Ja det är fars dag idag då och jag ska köpa något till min far men vad vet jag inte än. Marcus borde åxå få något men det blir ju jag som får köpa det till han eftersom att både Anton och Alexander är för små för att förstå det där än. Men han är deffenitivt värd en farsdag pressent!!
Det finns sånna som tycker att fars dag ska tas bort att det är en onödig dag, men varför ska den tas bort och varför är den onödig??
Kan inte alla pappor få vara värda en dag som bara är deras förutom deras egna födelsedagar då. Jag tycker då dom är värda det. Eller ja det finns nog miljontals pappor som är värda det.Iallafall min pappa,marcus ja det skulle ta evigheter att skriva ner många pappor som är värda det. Så passa på och uppvakta era pappor idag och visa att det verkligen är deras dag idag!För ni har väl inte glömt att det är farsdag idag??

Försökte ta kort med min super dåliga kamera för ett tag sen men Anton vill verkligen inte vara med, han gör grimarser och  ser så rolig ut. Sen ska han alltid ha upp händerna för hela ansiktet. Men jag får fortsätta att försöka få han bra på någon bild så man ser lite av han =)

Nu ska jag prova ge Anton lite mer mat och se om han somnar sen annars får han vara vaken tills vi ska åka för Alexander borde vakna när som helst. För nu  har han sovit middag snart i 2 timmar.

Men jag åter kommer senare ikväll och skriver mer då.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag är oxå lite av åsikten av att sånna dagar borde tas bort. tycker det är hemskt att man inte kan uppvakta sina nära utan att det ska finnas en dag för det ! det borde man göra iaf. tyvärr är det ju få som gör det, så på så vis är det väl bra att det finns en sån dag även om jag tycker att det inte ska behövas en speciell dag för att visa att man bryr sig om någon !

2009-11-08 @ 16:09:18
URL: http://gazela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0