Barnakuten

Hej på er där ute i vida världen!! Nu är vi hemma igen efter en dag som inte alls var planerad som idag =) Men ska ta allt från början så ni hänger med lite iallafall.
Som jag tidiagre skrev så ringde jag massa samtal i  morse och det slutade med att dom ville skicka in oss till barnakuten inne i Falun med Anton Eftersom han har så svårt att bajsa. Så vi väntade här hemma på att lille Anton skulle vakna eftersom han hade somnat i sin säng och vi ville absolut inte väcka han eftersom han har sovit så dåligt de senaste dygnen pga magont och bajsbesvär.  Fixade iordning mat att ha med till Anton och massa frukt till Alexander. extra kläder och ja allt man lär ha med sig. Anton vaknade vi fixade till han och gav han mat osv. fixade till alexander och när vi är på väg ja då bajsar anton. så packa ur han ur overallen och av med byxorna och byta blöja. Visst det var hårt så vi tänkte att vi åker in dit ändå så jag kan fråga om vi inte kan hjälpa han med lite laktulos. Så efter ett bra tag så satt vi änteligen i bilen och var på väg. Vi började med att gå och ta kort på hela familjen som kommer vara med i tidningen/internet  tidigast Lördag och framåt. Får se hur de bli då eftersom att Alexander var trött och ledsen och Anton ville inte alls kolla eller sitta åt det hållet fotografen vela ha han =) så de kan bara bli annat bra....Men jag vill ha ett kort på hela familjen och nu ska jag få det!!  Sen medans vi satt där så självklart så ska Anton lägga av sig en rackarbajsare så det var bara att söka upp närmaste toa med skötbord. Men det var då en liten plutt till bajskorv.  Sedan gick vi längst korridoren ner till barnakuten och jag frågade om vi kunde ge han laktos i ersättningen??Och skörterskan kollade på mig och frågade LAKTOS I ERSÄTTNINGEN?? oj nej jag menade LAKTOLOS!! haha ja där ser mna hur fel de kan bli ibland.Tur att laktos inte är något farligt kemiskt ämne för då hade dom nog ringt soc på engång =) Men Fick fylla i lite papper sedan fick vi sätta oss och vänta, och väntan den blev lång så anton hann få mat igen och somna i sin bilstol. Alexander hann leka,fika frukt och tröttna ur totalt där inne. Men till slut fick vi komma in och jag och anton följde snällt med den dära doktorn in i rummet och han ställde frågor och vi pratade. Han sa att det var helt ok att ge han laktolos i ersättningen 3-5ml dagligen nu i början. Och sen  ville han undersöka han lite och så kollade han på rumpan sen kommer vi till det värsta. han ska ha in sitt stora finger i antons lilla rumpa och jag började nästan gråta när jag ser hur anton skriker av smärta så han är  helt blå. Och då säger doktorn sedan efter att ja han är ju för trång vid öppningen så ni får en tid om ca . 2 månader igen. o shit tänker jag!  Men allt annat såg helt ok ut. och han vägde  något på 3900 gram  så vågarna måste ju gå helsike olika annars har han stegrat rejält på vikten. När vi ändå var där så beskrev vi alexanders tillstånd att ena dagen ha nästan 40 graders feber och andra dagen frisk och tredje dagen 40 graders feber osv osv.
Och att han idag nu hade 38 graders feber och äter ganska dåligt men vätska  vill han  ha. Så vi undrade om han kunde kolla öronen och det gjorde han. Japp alexander har öroninflammation igen då. så imån ska det hämtas ut medecin och sånnt.

På vägen hem så blev det att köpa donken mat och sedan efter det så har jag duschat,alexander har badat. sen somande alexander nästan på en gång. Och nu har vi badat anton som luktade spyor och nu skriker han av hunger så ska fixa lite mat åt han sen får vi se om han vill sova för  natten eller inte. ja får väl åter komma sen eftersom man börjar bli en aning stressad av detta gnäll.

Hejsvejs

Kommentarer
Postat av: jannike

låter som en lång dag! Fy vad jobbigt! Jo de blir så, är livrädd för att smitta Alicia.

2009-11-19 @ 21:08:31
URL: http://jannikejarlbrink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0