Vad räknas

Ja det går mycket disskutioner om mammor och barn. min fråga är:
Är man bara mamma om man fött fram ett bran och det lever??

Vissa tycker inte man kan kalla sig flerbarnsmamma om man har fött barn och dom har dött, typ dött vid förlossningen,precis efter förlossningen elle i magen  precis innan förlossningen.
Jag tycker  då att man är flerbarns förälder, dom har ju gått så i ca. 40 veckor,dom går igenom en förlossning och får se sitt barn m.m  det är ju bara att dom blir föräldrar till ett änglabarn.Men det är ju fortfarande ett barn!!!

Men lika kan man då kalla sig för flerbarnsförälder om man gjort en abort??

Ja frågorna är många och när man läser i olika forum om vad folk har för åsikter på vissa männsikor, då blir jag så lessen och förbannad, hur kan man bara hoppa på männiksor utan grunder??

Lika vart går gränsen mellan ungmamma och inte ungmamma??
Visst nu ska inte jag hoppa på nån men sånna som är 14,15,16 när dom får barn, är dom unga??tycker mer att dom är barnet själv, men vissa blir ju mogna mycket snabbare än andra och dom kanske har en stadig ekonmi osv.

Men ja ung mamma de är väl själv klart att man är det vid 17,18,19,20 års ålder.
Men sen då hur högt går det?? Själv tycker jag att man är ungmamma tills 25 års åldern. eftersom medelåldern för att skaffa sitt första barn liggger idagens läge på 37-38 år hos kvinnan.
Men ju äldre kvinnor blir, ju svårare får dom att bli gravida. Det är någon hormon som avtar för varje år i kvinnans kropp. så efter en viss ålder kan man inte alls bli gravid längre.

Jaja nu ska jag lämna detta ämne för jag skulle ju skriva om alexnader nu =)

Det gick jätte bra hos tandläkaren och hon fick faktist kolla på hans tänder åxå, de trodde inte jag hon skulle få göra.
Men han fick en fin liten tandborste för besväret och alexander satt där helt överlycklig över den nya saker i hans hand medans vi pratade vidare..=)
Men han var så trött åxå eftersom det var mitt i när han skulle sova middag, så de var bara att skynda sig hem och slänge ner han i sängen.Tror nästan han sov innan hans huvud var mot kudden =)

Jaja nu ska jag gå ner å kolla hur det är med mina pojkar!!

Ha en bra dag allesammans!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja man kommer väl inte kunna få några barn eftersom dom där hormonerna kommer väl vara slut på mig innan det är dax :P

2009-01-10 @ 16:23:33
URL: http://gazela.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja man kommer väl inte kunna få några barn eftersom dom där hormonerna kommer väl vara slut på mig innan det är dax :P

2009-01-10 @ 16:24:32
URL: http://gazela.blogg.se/
Postat av: Anonym

det var inte dig jag tänkte på när jag skrev det så du behöver inte oroa dig :) kan förklara när vi träffas ! hur jobbar marcus i veckan då ? tänkte om vi skulle ha den där filmkvällen nån dag :)

2009-01-10 @ 21:59:31
URL: http://gazela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0