Matlagning

JA , tänkte försöka skriva lite här igen då. får se hur det artar sig =)
Jo det där med mat och matlagning, var finns den där tiden som man vill ha för att kunna göra riktig god och bra mat hemma?? jag hittar aldrig någon sånn tid.
Och visst latheten finns ju där åxå så här blir det alltid nått enkelt om det inte blir snabbmat.
Men man vill ju ge alexander så bra mat som möjligt.inte vill man ge han pizza,donken osv. han är ju bara 1 år och så länge han håller sig borta från sånn skit mat så är jag nöjd!

Men både jag å marcus fastande för en maträtt som vi fick smaka hemma hos min farmor på en middag förut, så jag  frågade efter receptet och vi provade att fixa till det här hemma.Och vet ni vad, det blev super gott!!!!
Berättade även detta för erica å kalle för dom undrade vad dom skulle hitta på för mat att göra.
Så jag skrev ner receptet i ett mail igår å skickade det. Men idag såg jag att jag ahde fått tillbaka det för det stog nått om ogiltig mailadress.
så nu skriver jag ner receptet här och jag hoppas så många som möjligt provar göra denna mat och sedan slänger in en kommentar vad ni tyckte!!!=)

Stackars erica å kalle, dom skulle ju ha detta som mat igår kväll?? =/

Här är receptet räcker till ca. 5 portioner

6 st  upptinade kycklingsfileér som man skär i mindre bitar och lägger över hela botten i en ungssäkerform.
Ha på peppar och salt efter hur man själv vill ha det pepprat och saltat.
Sås:
4 dl  cream fresh
1 st hönsbuljong
2 st pressade vitlöksklyftor
1 msk senap
2 msk soya

Blandas i kastrull och kokas upp, efter det kokat så är det bara att hälla det över kycklingen.

Stek sedan på 200gram bacontärningar så dom får lite färg på sig, efterdet kan ni hälla på det på såsen och kycklingen.

Sen ska det på ca. 3 dl riven ost på allt!  Vill man ha mer ellr mindre ost får man väl ha på så mycket elle lite man vill.

Detta ska sedan in i ungnen i ca. 30 - 45 minuter i 175 grader, i  mitten av ungnen.

Till detta ska det vara potatisgratäng eller kokt potatis.


Smakligmåltid!!!




Kommentarer
Postat av: Happa

Lät mycket gott iaf.

2009-01-08 @ 20:51:20
URL: http://sadhistory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0