Personligt

Som jag tidigare har skrivit så hade Jag och Marcus ett seriöst prat med varann här om dagen, elle seriöst vet jag inte om det blev men jag har under en längre tid haft massa frågor och funderingar som jag måste ha svar på, tyvärr så fick jag inte svar på allt men här kommer det vi tog upp.

Barn:
Jag har ju velat haft en till unge sedan jag låg på BB med Alexander, men vi båda kom fram till att vi skulle vänta och ge Alexander sin egna tid nu när han var så liten. Men sen har var 6 månader så har jag velat börja planera för en liten till för nu är ju inte Alexander någon bäbis längre, han är ju en pojk! Men för mig har det kännts som vi har skjutit detta framför oss hela tiden och aldrig tagit tag i det. Och det har blivit väldigt på frästande för mig när dom flesta runt om kring oss frågar om  vi inte ska ha en till. Jag vet inte vad jag ska svara, ska jag säga JA vi har precis börjat verkstan eller Nej vi väntar liote till eller JAG VET EJ!
Men efter vi pratat nu så sa Marcus att han åxå ville och att han har velat det men han är väl som alla flesta killar att dom inte kan planera nått sådant. Så vi kom överens om att  jag inte ska äta nå p-piller och att de får komma när de kommer, vi ska inte hålla på å pricka in dagar och så för de är även mycket annat vi planerar så blir det en bäbis så blir det.Då är vi självklart glada och blir det inte nu på en gång då är det så, de får komma när de kommer. Men hälst utav allt så vil jag ha en bäbis NU!!! Alexander vill ju ha ett syskon, de har han sagt till mig =)

Hus:
Ja jag har alltid haft en dröm och det är att bo i ett hus med mina barn och min man. Alltså jag vill ha ett HUS, jag vill ha FLERA BARN och sedan vill jag ju GIFTA mig.
Och just nu så har vi ju inte ekonomin att skaffa ett hus, så vi båda sa att vi får ta och jobba upp oss och spara undan pengar.För där har man ju ett startkapital till ett hus i så fall. Och som jag tolkade det så vill  Marcus åxå flytta till hus  men som sagt så är det ekonomin som hindrar.
Varför får inte jag vinna  flera miljoner på lotto?? nej för jag spelar inge lotto, haha

Giftemål:
Jag vill ju gifta mig och om jag hade fått så hade jag redan förlänge sedan friat till Marcus, men han gillar inte giftemål och han vill nog inte gifta sig.För han sa fortfarande att han skulle säga nej om jag friade till han.Och när jag frågade han om han ville gifta sig så vill han ej svara. Jag vill ju veta om jag hat kasstat bort min drömm för evigt eller inte. Varför får jag inte mitt svar på denna fråga? Är det så fel att en tjej friar? de tycker inte jag. Och sen vet jag ju att Marcus hatar allt som har med kyrkan att göra, men jag vill inte gifta mig i en kyrka. Jag vill gifta mig på en strand eller brygga. Kanske vid en stor härrgård eller nått liknade och inte ska det vara så stort heller, bara de närmaste. Men som sgat de är nog svårt för han att förstå hur jag mår av detta och man kan ju inte tvinga någon till ett gftemål. Och inte lämnar jag Marcus för en sånn sak, men får nog ge upp min dröm iallafall. Men sluta frömma komme jag aldrig kunna göra.
OK jag erkänner jag gråter när jag skriver detta. =(

Semester:
Vi båda vill åka till Thailand och många vänner vill det åxå, men samtidigt är det svårt för oss att fixa pengar så fort som att kunna åka detta år,eftersom vi har lån kvar på bilen som ska betala av så fort som möjligt, vi har planer att spara till hus, där krockar de totlat antingen resa eller hus och självklart så komme huset få skjutas upp som vanligt. För marcus vill ju att vi ska åka med ekis och kanske fler i slutet av detta år.för han tror inte dom vill vänta på oss elle nått år till och det kan man väl förstå.Men vad är viktigast, att resa med vänner eller att fixa det bästa för familjen? jaja vi ska iallafall försöka spara så vi kommer iväg i år. det visar sig.

Semester  jag:
I sommar så fyller min pappa 50år och det ska firas och hans önskan var att få åka utomlands med sin familj(mamma,erik ocg jag). Han är flygrädd så han har inte flygit utomland alls och han ville att de skulle vara speciellt. Dom frågade även om marcus å alexander skulle med men vi tycker alexander är för liten och marcus vill inte åka dit vi ska.
Men jag ville prata med marcus att de var ok att jag åker med dom i en vecka till bulgarien.Och ja de fick jag, han var snäll och tänkte på hur många gånger han har åkt utan mig. Men ärligt jag komme sakna dom så mycket.
Så slog det mig vi åker den 28/8-09-5/9-09 precis  2 år efter att jag å marcus åkte till sunny beach med erica å ekis =)
fast de blir inte samma ställe, vi åker hit denna gång: http://www.apollo.se/Travelling+with+apollo/Catalogue/Bulgarien/Varnakusten/Golden+Sands/Apartments/Kaliakra+Palace.htm?Search=True&


Ja nu fick ni väl mycket att läsa elle de var nog inte så mycket att läsa men för mig blev det mycket.
Nu ska jag snart stänga bomen för de är våran vecka och det är jag verkligen trött på så ska fan hoppa av detta.
Sen ska jag ringa älsklingen å höra hur långt han har kvar hem så man vet lite =)

Sen fick jag även idag veta att i juli så blir det 50års fest i amsberg med taco buffe och sen får man dricka hur mycket man vill dom bjuder..haha  men inge fyllefest skulle de bli sa mamma. men jag fick inte riktigt ihop de där med att dricka så mycket man vill å inge fylle fest =)

Sen vill dom även att vi följer med på en kryssning den sista mars i år. men jag lär prata med mannen i huset här.

Ha en bra kväll!!!

Kommentarer
Postat av: Happa

"vill inte gifta mig i en kyrka. Jag vill gifta mig på en strand eller brygga. Kanske vid en stor härrgård eller nått liknade"



Jag är som dig angående vart jag vill gifta mig. Absolut ingen kyrka för min del, funderar till och med att skriva ur mig i kyrkan. Men för mig är inte giftemål ett måste men vore en dröm som du säger. Men om man inte gifter sig, vad gör det, liksom det gör ju en inte lycligare iaf mer en speciell sak.



Hur som hellst, intressant inlägg.

2009-02-03 @ 14:59:27
URL: http://sadhistory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0