19/12-2009

Nu är det bara 5 dagar kvar till julaftonen och snön ligger fint på marken. Men inte fasiken behöver det vara 20 minus ute..man kan ju knappt gå utan för dörren innan man nästan förfrusit sina fötter och händer =( ändå klär jag på mig som jag skulle vara ute i kylan i all evighet.

Idag är det julfest för gården och jag och barnen ska väl traska iväg på det vid 17 tiden sen skulle marcus komma så fort han slutat jobbet. men de blir säkert bra, hoppas bara att nå fler barn i samma ålder som alexander är där annars blir de svårt att sysselsätta han. men jjajja får väl kedja fast han i vagnen annars =) haha nej då...

Jag hatar verkligen dessa helger som marcus jobbar, tycker han redan jobbar mycket men värst är det när han åker vid 7 på lördag morgon  och kommer hem efter 19 på lördag kväll och likadant på söndagen. Helgerna blir att kännas så ensamma och tråkiga.inte alls så där familje livs vis. Att hela familjen är hemma och samlade under helgen..nej nej  inte här inte. Känns som jag oftast får sitta själv  med barnen för det mästa just nu. Så jag tackar gud för att dessa två skitungar fick komma till iallafall!!<3

Nu ska jag fortsätta försöka få alexander i säng, han är så övertrött att han vägrar sova. och anton lär väl vakna och ska ha mat snart så idag blir det nog ingen vila för min del, fast känner att det skulle sitta fint med en liten vilopaus för alexander var uppe före tuppen idag och inte ville han somna om och vara snäll.  nej nej här ska man upp så tidigt som möjligt..

Shit nu är det fan bara 17 grader inne, vi som brukar ha typ 23 grader.. bbrrrrrrrr  men alla element är ju på slagna så fattar inte varför det ska vara så kallt, ska jag behöva stå och hoppa för att få värme..nej sätter snart på ugnen och öppnar luckan =/

ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

förstår hur du känner ang helgerna. men du vet att du har vänner att ringa till som kan komma och hålla dig sällskap :)

2009-12-19 @ 22:47:52
URL: http://gazela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0