Augusti 2009

Det är redan Augusti och själv känner jag att tiden går för fort för mig. Jag hinner inte med att njuta av allt jag vill kunna njuta av, kan man bara inte få stanna upp tiden lite eller trycka på en knapp så den går lite segare??
När jag väntade Alexander så gick allt så segt och det kändes som man var gravid i flera år innan dagarna började närma sig. Denna gång tycker jag att det har gått ruskigt fort istället, jag hinner liksom inte med att njuta fullt ut. Och jag känner mig som en dålig mamma vissa dagar eftersom jag är sjukskriven och kan inte leka och ha kul fullt ut med Alexander så han får ju lida  av detta tycker jag. Jag vill ju kunna finnas där för alla och kunna leka fullt ut med min lilla grabb. Istället är det jag som ber om att få sova middag med han istället.
Men det är mysigt det också, att få ligga där bredvid han och mysa i sängen och bara ligga och sniffa på min lilla skit unge som  bara blir större och större.
Ibland slås jag av tanken att vad har jag gett mig in på. Kommer jag verkligen fixa detta?? En busig kille på inte ens 2 år och en nyfödd liten bäbis i famnen. Det låter otroligt mysigt men det skrämmer mig samtidigt väldigt mycket.
Hur kommer Alexander att ta det? Kommer allt gå bra och hur kommer allt se ut i framtiden? Ja de är många frågor och funderingar som pendlar runt i huvudet på mig dagligen. Men jag ska nog klara av det, för andra gör ju det.

Känns som att sommaren snart är slut, vart tog juli månad vägen? Elle ja vart tog Sommaren vägen? Nu hoppas jag på lite sol och värme  de sista veckorna för sedan kommer hösten.

I fredags så åkte vi hem till Erica och Kalle, där blev vi bjudna på tacos och sedan spelade vi något spel som jag inte kommer ihåg namnet på. Men det spelet vill jag fortsätta spela sen iallafall för lite kul var det ju =)
Sen drog vi oss mot bion och vi kollade på en Sommar Med Göran. Jag kan lova att den är värd att se, jag och marcus ska till och med köpa dvdn när den kommer ut.
Och idag känner jag faktist av att jag skrattade så mycket igår så lite träning har då magmusklerna fått =)
Ett tag skrattade jag så mycket att jag grinade, och det var ju  inte bara själva filmen man skrttade åt heller så allt blev bara värre =)
Jaja vi kom hem efter 23.00 någon gång och då skjusade jag hem svär mor som hade varit här hemma med Alexander, sedan var det bara att åka hem och kolla lite på datorn sedan sova, så hann tyvärr ej skriva något då. Och det blev sent idag med, men jag ska försöka med en skärpning.

en sak har då jag kommit på, jag saknar våran diskmaskin som vi hade. Fast den är ju för liten just nu och det skulle inte funka. Men jag skulle inte tacka nej till lite extra pengar så vi kan gå och köpa en normal stor diskmaskin och ha här under bänken. Fy fan vad de skulle underlätta min vardag. Skulle ju bara behöva skölja av sakerna och ställa in dom i maskinen sedan plocka ur den bara. Skulle kunna göra så mycket annat nödvändigt medans den tiden. Jaja det är väl något vi får sätta oss ner och disskutera här hemma. Sen gäller de väl att få tunabyggen att vilja koppla in skiten. Eftersom dessa kök är så fel planerade så man lär dra skarvsladdar över hela golvet och sedán ha vatten slangen dragen över hela bänken. jaja de får visa sig vad de blir av detta. men jag hoppas på att få en diskmaskin iallfall =)

Nej nu ska jag göra mig klar för natten sedan dunka huvudet mot kudden och försöka sova.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0