Sliter

Nu ska jag här ta och berätta en sak för er, att vara gravid är inte en dans på rosor men jag mår underbart bra fortfarande, så peppar peppar låt de hålla i sig.
Den enda som tär lite på en det är väl den dära tröttheten som kommer smygandes titt som tätt men bara man får vila lite då och då så funkar det.
Och jag har ju världens bästa sambo som verkligen hjälper till jätte mycket här hemma.
Sen är det väl dessa hormoner som gör en så känslig så man  skämms över sig själv ibland.
Jag kan inte kolla på en film med lyckliga scener i för då stor tjuter jag, jag kan inte kolla på en komedi,drama ja allt som kan bli lite sorgsamt eller för bra.
Kollade på en film här om kvällen då en hund dog eftersom han var så gammal, en helt naturlig död men ändå sitter jag bakom kudden och stor tjuter som att det vore  min egna mor som dog.Det blir liksom panik grin så man inte får luft heller.
Sen igår satt jag och läste aftonbladet och då stog det om en liten kille som är 1,5 år och har bara dagar kvar att leva för han har drabbats av cancer. Och att han inte skulle få dö hemma för komunen dom bor i kan inte ge ett barn sjukvård hemma.
Ja vem sitter inte då och stört bölat framför datorn så man inte kan läsa klart hela texten.jo Jag. =(
Idag kollade jag som vanligt om någon av alla bloggar jag följer hade skrivot något och ja min bäste vän Erica
hade skrivit en jätte fin text och jag var ju bara tvungen att lyssna på låten som hon hade lagt ut också. det var även länkat till tre stycken andra bloggar också så jag fort satte in på dom och läste lite och ja nu har jag grinat slut på alla tårar jag har för här har jag suttit och grinat i över 1 timme i ensamheten själv.

Så nej jag ska inte kolla på film eller läsa tidningen eller någons blogg för vad jag än ser så grinar jag till det och det sliter verkligen på mina krafter. Jag blir helt knäckt efter en liten grin-stund och jag är absolut helt slut efter att man har suttit i 1 timme och grinat.

Men ja sånnt är livet och det tillhör en graviditet så man ska väl inte klaga heller men tänkte bara berätta lite så att ingen får en schok om någon skulle se mig stor tjuta någon gång =)

Idag var det första inskolningsdagen för Alexander och det gick jätte bra, han vela inte ens följa med oss hem sen när vi skulle gå hem så vi fick bära ut han. Blir kanske lite roligare imån när det är 2 timmar istället för 1 timme. Men inte tror jag att vi behöver 2 hela veckor att skola in han eller, han kände sig som hemma redan idag han =) Men det får tiden visa  hur det blir men de komme nog bli kanon!!!

Nej nu ska jag ut och kolla om det kommit någon post för här väntas de på post ska ni veta =)

Får se om jag skriver mer sen idag annars lär tiden visa när det kommer ett nytt inlägg, men ni får ju lite att läsa nu iallafall =)

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Happa

gå in på bloggen http://www.tjuvlyssnat.se/ så får du skratta av dig lite också.

2009-04-14 @ 23:45:25
URL: http://sadhistory.blogg.se/
Postat av: Happa

Här har du något att garva åt.



Kvinna ~45 visar upp ett ägglossningstest för kassörskan.

Kvinnan: Fungerar testet på både män och kvinnor?

Kassörskan (förvirrat): Det är bara kvinnor som får ägglossning…

Kvinnan (fundersamt): Ja ja, men kan man se om det är en flicka eller pojke?

Kassörskan: Men om man har ägglossning är man inte gravid.

Kvinnan (oberört): Nej nej. Okej, tack.

Kvinnan betalar och går därifrån.

2009-04-14 @ 23:48:43
URL: http://sadhistory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0