Här igen

Ja då sitter man här framför dumburken igen då och jag kom på att jag inte har varit in på bloggen och skrivit på ett bra tag så tänkte försöka få ihop några rader här och nu.
Alexander är helt inskolad nu och idag är han där enligt schema och det känns jätte skönt att ha ett dagis eftersom både jag och marcus kommer jobba stort sett hela sommaren.Är ju så tråkigt när man måste låsa upp alla andra för att ha barnvakt hir och dit, men nu löste det sig ändå. Han verkar dessutom trivas riktigt bra för han har inte ens tid att vinka hejdå när man lämnar han och sen vill han knappt följa med hem när man är där och ska hämta han. =)

Själv har det varit ganska lungt med jobb det var väl förra fredagen som jag fick rycka ut PA här i borlänge och sen var det igår som jag fick rycka ut till Gustavs på en förskola.alltid bra med lite extra slantar på kontot för nu sinar mina föräldradagar och inkomsten blir mindre och mindre för varje månda. Så nedräkning till juni för min del är det iallafall.

Annars så har vi passat på att bygga ut vårat land på fram sidan och planterat massa nya blommor, får se om dom lökarna vill ta sig så de blir fin fina blommor till sommaren. Det var lika bra att passa på att göra de nu medans marcus har haft massa lediga dagar, för själv orkar man inte så mycket, blir ganska trött av minsta lilla och de senaste dagarna har jag haft en fruktansvärd kamp i hela magen. Men men den kanske växer fort nu vem vet. Det är då full rulle på livet där inne. Blir nog en riktig discodansare skulle jag kunna tro =)

Har dessutom gått in i en ny vecka så det knallar på riktigt bra här.  Och illamåendet är inget jag behöver oroa mig för denna gång. det är bara när jag är jätte hungrig och inte ätit på jätte länge som jag då kan kräkas slem eftersom de ej finns någon mat att spy upp =)  Och ja om det är en extremt illa luktande lukt så blir man väl spy färdig men de blir jag i vanliga fall åxå så de räknas inte dit =)

Det behövs verkligen städas och plockas här hemma men den orken och lusten ligger långt bort så får se när jag tar tag i det. Inte nu iallafall!

Ska väl sätta mig ner och skriva i Alexanders schema för sommaren och när han ska vara ledig osv.  Sen ska jag även räkna ut inkomster och fylla i alla papper som ska in som har med dagiset att göra. Skulle ju vara skönt att bli av med hela den bundet med papper hit och dit. Inte visste jag att de skulle vara så krånligt med massa krångliga papper som ska fyllas i och lämnas hit och dit för en liten plats på en förskola.

Om en stund ska jag även med mor min  och stor handla på city gross eftersom hon ej får bära massa tunga saker än efter operationen så kan jag ju vara snäll och hjälpa till. skönt att  komma iväg lite själv också.

Sen har vi haft sprudlande fint väder i flera dagar och det tackar jag för. Humöret har varit på topp då och vi har kunnat ätit ute flera dagar nu. Och lite sol har mna ju hunnit fått på sig också, fast vet inte hur jag ska klara av sommaren för jag håller redan nu på att dö efter ca 10 minuter i solen.hehe

nej men nu blev de ju några rader iallafall och jag får väl försöka skriva snart igen när de ploppar upp nått =)

Ha en bra solig dag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vet typ aldrig hur jag jobbar eftersom de kan ringa samma dag eller dagen innan. men som det ser ut nu så bara imorgon, sen är jag ledig.

2009-04-27 @ 19:14:28
URL: http://gazela.blogg.se/
Postat av: Anonym

ok :) ja jag är nog ledig imorgon så det är bara att höra av dig isf :)

2009-04-28 @ 19:28:16
URL: http://gazela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0