Fin dag

De har varit jätte fint väder hela dagen idag....Både jag å marcus har sagt att de har kännts varmare ute  idag än vad de gjorde när vi var i sunny beach!!Men de är bara för att i Sunny beach så fläcktade det,de blåste liksom hela tiden så man fick luft  =)
Men här idag så har de varit helt vind stilla plus att inne på våran framsida blir det upp mot 40 grader  varmt när solen ligger på..ajaj  =)

Mamma kom hit idag så vi tog en promenad på ca 1 timme, de va skönt men båda var svettiga pga värmen!

Sen har jag,Marcus & Alexander varit på kupolen för marcus skulle köpa ett par jeans men de blev ett bar shorts istället  =)

Å jag hittade inga skor som vanligt...blä

Tog även en flurry på donken iannan hem färden..hehe

Sen har vi varit och hämtat ut paketet med alla kläder till Alexander så nu är tvättkorgen full igen..=)  Ovanligt va??
Så de blir väl att tvätta nu någon dag skulle jag tro... men nu har han då kläder så de räcker för ett tag framöver =)

Nu på kvällen så fick jag något ryck och ville fixa massa saker....inte så smart att börja hammra efter 23 hehe  men men....får väl fortsätta imån elle nån annan dag...=)

Ska väl gå å sova nu för vi ska upp tidigt imån, alexander ska till bvc å mätas å vägas....får se hur  stor vår pojk är nu!




Familjeparkering: Ja de är större parkeringsrutor pga att man ska kunna plocka i och ur sina barn utan besvär.Man ska kunna ha i och ur varorna utan trånghet,man ska kunna ha i och ur en vagn utan besvär.
De visas tydligt på bilden en familj med barn!!!
Ska då ungdomar med nya jävla bmw å andra splitternya bilar stå på dom platserna för att ingen ska repa lacken elle slå upp en bildörr??Ska gammla gubbar å kärringar stå där för dom vill ha så nära till ingången som möjligt??
Ska lata jävla affärsmän/kvinnor stå där för dom har bråttom??  NEJ!!!
Men vilka står inte där då!? Varje gång man ska parkera så är dom upptagna å de finns ett tiotal iallafall....
Så sitter man kvar å kollar vilka som parkerat, å på ca.4-5 platser är det faktist familjer med barn, men resten är fan resten av alla idioter...
Blir så sur att jag skulle fna kunna gåfram till den där jävla bmwn och dra en lång jäkla repa efter sidan,sen säga till ägaren när dennne kommer ut  oj mitt barn slog upp dörren å repade din bil,men de är ju sånnt som händer på sånna här parkeringar...
Å inte tala om alla pensionärer som springer kapplöpning hela tiden, fan om man är pensionär så har man väl all tid i världen???nej tvärtom dom är så stressade så..men för vad??Dom ska ju jämt va först på allt.Å dom är då faskiken ingen barnfamilj..om jag blir så när jag blir gammal då stryper jag mig själv för de finns fan inget värre att handla med sånna närvarande i butiken..blä

jaja nu fick ni nått att läsa iallafall...de behövdes komma ut innan jag gör mitt utbrott på bilarna!!!=)


God Natt Allesammans!!

Kommentarer
Postat av: Mikael

Det där med familjeparkering, är det hela världen verkligen? Visst säkert jävligt störande att folk som det inte är till för står där men vafan alla unyttjar vi samhället ibland, eller hur?

2008-05-28 @ 10:27:33
URL: http://sadhistory.blogg.se/
Postat av: Mikael

Tänker man efter är den där lite rolig också dom där familjeskyltarna. Kan tolka dom på flera vis. Iaf, familjeparkering, visst åker jag med hela min familj får vi inte stå där för vi inte har något småbarn längre i familjen, för dom där är till för familj med småbarn som har unge med sig, kanske inte det folk begriper sig på. Men liksom åker en och handlar med sin lilla unge alltså enbart två personer kommer stå där, men åker jag och fyra av min familj och handlar så har vi mindre rätt att stå där, lite humor är det fan allt.



Men det som gäller är "Det gäller de som har barnvagn och småbarn som ska i och ur bilen"



Baaaah nu har jag skrivit nog. Och nu ska jag iväg ett par dagar, hare gött och hälsa Marcus.

2008-05-28 @ 10:36:16
URL: http://sadhistory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0