Förlossningen

Tänkte försöka skriva ner det jag kommer ihåg av förlossningen nu medans prinsen sover...

Det började med lätta värkar redan på fredagen så vi åkte in då på fredag natt elle tidigt på lördagsmorgonen, hade då öppnats 1 cm bara så fick åka hem å sova på några tabletter...
Sov hela lördagen så kom upp sent vid 18 tiden så började jag känna värkarna igen fast inga starka så vi gjorde tacos och kollade på film.
Vid 01 tiden så gick vi och la oss och jag hade fortfarande värkar..
Dessa värkar blev bara starkare å starkare under natten, dom kom med 6 minuters mellan rum så jag sov mellan värkarna...Vid 09 tiden så la jag mig i ett varmt bad för att lindra smärtan men det hjälpte inget, hade även min kära vetekudde men inte hjälpte den heller..hehe
Marcus frågade hela tiden om vi skulle ringa elle åka in men nej sa jag för jag var inställd på att få åka hem igen. Så sprang runt här hemma och hade ont..Vid 13 tiden så skule jag försöka äta lite soppa men de gick inte, hade så ont så jag stog mot diskbänken å svor för mig själv..hehe
Så marcus ringde in och berättade hur allt låg till....då sa dom att vi var välkomna in...Men jag vill inte åka in, men marcus fick med mig ändå..hehe

Kom in till förlossningen vid 14.30 tiden och jag var öppen 4 cm....så de hade börjat med andra ord....sedan så gick vi runt lite och tog oss en fika...

Pratade om att jag ville ha tens,bad och ev. ryggbedövning... Men att jag kunde vänta lite...

Sen kommer jag bara ihåg att allt gick så fort att jag hade så ont att jag inte kunde stå så jag låg i sängen och jag fick prova lustgasen å det hjälpte....Den hjälpte så bra att när jag väl bad om tens,bad och bedövning så var det försent....Klockan 21.12 så var våran lilla prins ute så förlossningen tog 6 timmar och 45 minuter....Dom tyckte det var en snabb och bra förlossning...

Marcus berättade efteråt att jag hade tagit hans hand och bitit allt vad jag orkade..hehe fast kommer ej ihåg de..hehe

Men det var den underbaraste upplevelse jag varit med om, och jag vill göra om det fler gånger fast inte än på ett tag..

Är så lycklig nu, har mina två prinsar här med mig!


Älskar er!puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0