Rädd

Jag börjar bli lite rädd och orolig.
Först så är mormor och kenneth med
om deras bilolycka.
Sen så sladdar marcus runt  2 varv på vägen
med hans bil och rakt ner i diket.
Och så i fredags när det var så mycket snö
och så halt.
Jag var i amsberg och jag blev kvar där'ett bra tag för det var jätte
långa köer som blockerade utfarten från amsberg.
Det var efetrsom det var flera bilar som hade
åkt ner i dikernaoch en lastbil hade vält på vägen  och diket.
Men det började lugna ner sig så lite innan sju på kvällen
så var det dags att åka hemmåt.
Jag å alexander skulle hämta upp marcus på tågstationen
eftersom han hade jobbat.
Jag skottade av bilen och satt in alexander och fixade allt.
mamma säger: Kör lungt nu.
Vi kommer ut till stop märket vid riksvägen och blir stående där ett tag.
Sen skulle jag vänta på 2 till bilar sedan skulle jag köra ut.
Den 1 bilen körde förbi och sen kom den andra bilen
och den skulle in till amsberg.
Men det var så halt så när bilen bromsade och
skulle svänga in där jag stog så gled han bara,
han fick inget fäste alls.
Jag såg hur det spelade upp sig i mitt huvud att
han skulle köra rakt in i oss.
Jag satt bara å väntade på smällen.
Jag visste redan att jag aldrig skulle hinna ha
i backen å börja backa.
Men vi ahde en sånn tur,bilen
gled förbi oss precis framför våran motorhuv.
Och sen rakt ner i diket, där stog han på sin egna motorhuv.
Jag körde skakande ut och tänkte att vi hade tur.

Vi kommer  nästan till tjärnaängar då det inträffar igen.
bilen framför får sladd  och dränner rakt ner i diket.
Så efter det så kryp kör jag till tågstationen.
Men vi klarde oss!!!

Är lite små skraj hela tiden nu.
Men det lär ju gå över någon gång.

Annars så har dessa dagar sen dess flytit på ganska bra,
man har hunnit med det ena och det andra.
Det är väl lite mer saker som ska göras.

Det är abra en sak som tynder mig just nu,
och jag vet inte hur jag ska kunna ordna det.
för jag kan inte göra nå mer än att be snällt.
Vad det är det får ni veta i nästa inlägg,
och det kommer om en liten stund.
För nu ska jag springa ut och hämta posten
sedan ska jag slå in lite julklappar!

Vi ses snart igen då!

Kommentarer
Postat av: sadhistory

Uch läskigt! Jag har aldrig sett någon bil fått sladd på flit faktiskt. GUD vad du ska se saker då.



Gäller verkligen att köra lugnt nu alltså.

2008-12-17 @ 15:45:37
URL: http://sadhistory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0