Fredag

Snö snö nsö snö och snö
Hej och hå vad det snöar ute.
Hoppas vi får en lika vit julafton åxå!
Det är ju faktist bara 12 dagar kvar nu.
Jag ser verkligen fram emot detta i år.

Har inte haft tiden att skriva någon blogg,
för här hemma har det varit full fart
hela dagarna sedan vi kom hem.
och vi var i ludvika hela dagen igår så
då hanns det inte med mycket här inte.

Det behövs verkligen plockas ihop och
städas för fullt här hemma, men
jag ser ingen början på det och
slutet de ser man väl aldrig.

Så jag spar nog det till senare elle
tills imorgon om det inte hinns med idag.
Men det måste göras iallafall, så är det bara.

det är många som undrar hur man har råd
att skaffa barn.
Alltså vadå råd??
Det låter ut som att barn är svin dyra
i mina öron men är dom de?
Nej de tycker jag inte.

Det koster inget att göra dom!
Elle jo lite kärlek och tid.
Alla läkar besök och kontroller är gratis.
Och man behöver inte köpa det aldra
nyaste hela tiden.
varför köpa vagn för 8000kr  när det finns
billigare, ja man kan ju köpa begagnat!
Lika så kläder och leksaker.
Det  enda som koster det är maten:
pure,välling,gröt , blöjor m.m
Men man får ju barnbidrag!
Och dom äter ju inte som en vuxen precis =)
Det som verkligen  är viktigt det är ju
TId Kärlek Och Tryggheten!
Och vem kan inte ha råd med det?

Jaja var bara tvungen att skriva av mig lite
för  jag blir så nere av dessa frågor.
Ett barn är inte som en bil elle nått annat man
köper dyrt för att sedan vårda.
ett barn är utav sitt eget kött och blod
och man har inte köpt det.

Jaja idag är det den 12 december och
alexander har namsdag!
Så grattis till alla som heter Alexander!

Nej nu ska jag gå ner och sätta på mig ännu
mer och varmare kläder för jag fryser.
Sen ska vi ta en tripp upp till amsberg och
hälsa på lite.

Men vi komme väl hem sen någon gång.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0