23/12 - 2008

Dagen före dopparedagen elle vad fasiken det heter =)
Den före julafton är det iallafall och jag har miljoner saker som ska göras här hemma, så jag tänkte bara skriva ett kort litet inlägg här sedan lär då jag vara syssel satt resten utav denna dag iallafall.

Det ska städas:
diskas
damtorkas
dammsugas
skura golv
och fixas med om möblering tills imån.

sen ska det även skruvas i hop stolar, börja med lite förberedning av maten tills imån.
Saker ska ut i förådet, saker ska plockas undan och läggas bort på andra ställen så det inte tar upp så mycket plats.
Ska försöka dela ut lite julklappar om jag har tur. dom ligger verkligen i vägen nu.
Ska åka och lämna kläder till marcus mamma, och sen tänkte jag åka in å köpa öl tills imån.
Vissa vill ju ha öl till julmaten, men de får fan bli  folköl för systemet tänker inte jag åka till.
Petra kommer förbi med julklappar så ska väl leta på deras åxå.
Ska försöka hämta in ett bord som stå ute + stolarna till det då, men de är ju förbaskat tungt och klumpigt.
Sen så komme ju tomten hit på gården å delar ut julklappar till alla barn på gården. de vill man ju inte missa.

Sen ska det tvättas kläder och saker så de heter duga om det.

Så nu ska jag ta  mig i kragen och sätta lite fart annars komme jag få vara uppe hela natten.
Men marcus skulle då hjälpa till när han komme hem från jobbet, det vill säga efter 23 någon gång.
Just ja knäck ska göras åxå =)

Jaja hinner nog inte skriva så mycket under dagen med får se om jag hinner slänga in nått inlägg senare..

Ska passa på nu när alexander sover middag.

Ha en bra dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0