2008

Jag skulle ju skriva ett inlägg om året som har gått men jag hinner inte nu heller för allt ha dragits ut på tiden idag, så jaghann inte ens åka förbi till erica och byta julklapparna. Men de får bli sen efter nyår och när allt ha lugnat ner sig om det någon gång komme göra det.

Kl. 20.00 ska jag spela bingo!!hhahha å marcus komme ju hem sent eftersom dom där jävla tågen är pittrövar,ursäkta språket men jag är irreterad just nu. Dom kan fan inte hålla tider, å sen stänger dom dörrarna och åker innan alla har hunnit av...vilka idioter.

Ja de blir troligtvis att sitta hemma å mysa imån. Bara vi lilla familjen.
Vi hade de att välja mellan elle att åka med ekis å happa till stockholm.
Men ingen barnvakt till alexander och ha han med i stockholm under nyår känns inte helt rätt.
Men men det är väl nått vi lär snacka om i kväll iallafall.
Är så hungrig, men får väl vänta tills marcus komme hem =)
Det blir potatisgratäng med kyckling elle kalkon med sås...  mums

Just nu sitter jag och äter lakrits däck för jag är så hungrig, blev illamående och yr för att jag var så hungrig.

Ska försöka skriva inlägget om året 2008 senare ikväll annars så får det bli imån om det finns tid till det.
Elle jag har väl hela 2009 på mig åxå de är ju bara skriva det gångna året haha.

Jaja ska väl dra mig här i från och fixa till lotterna och pennor =)
Kanske ska bjuda hit mina pensionärs kompisar åxå =)

 det är så mycket skriverier om mammor. Unga mammor, vanliga mammor och gammla mammor.
Min fråga är Vad är en ung mamma?? vart går gränsen mellan ung och inte ung längre???
Vad fan är en vanlig mamma??? finns det ovanliga mammor??  gammla mammor??vad är gammal då??
Ja jag blir så knäpp på allt skrivande runt det där och det mäste skriverier är om att unga mammor inte kan ta hand om sina barn.
Men det finns äldre mammor som är värre än unga och det har inte med åldern att göra, det är hur man är som person och hur man har utveklats i livet.  det kan finnas tjejer som är helt redo att skaffa barn när dom är 15 år och det finns kvinnor som inte känner sig mogna och redo förrens som är över 45år.
Men att visa programmet ungamödrar på tv om danska unga mammor som allt har gått åt skogen för, ja vad får inte folket för bild då da??  visa dom som klarar av det galant istället. elle både och!!
Jaja nu ska jag inte sitta och sura över det inte men fan få upp ögonen. och se inte ner på vissa människor bara för ni har fått allt bakom foten.

Ha en bra kväll!!

Kommentarer
Postat av: Happa

Media skriver om det som är dåligt för att det ska bli uppmärksammat. Det som är bra skriver dom desto minre om, vore kul om någon i media branchen vågade stå upp och sätta emot dom som skriver om det som är dåligt och vända det till något bra för finns många undra mödrar som är bra också. Är väl som det är med allt, finns både bra och dåliga saker inom typ allting, men ja självklart syftar dom på det sämre för visa folket. Varför inte visa det bra och visa att det finns bra saker också, jaja :P



Angående tåg har jag kanon erfarenheter ifrån det. Enbart en gång har de hänt något att klaga över och det är att tåget gick sönder så fick åka buss en bit sen hoppa ett annat tåg. Så ja tycker tågen sköter sig utmärkt men bara för ja sa så får ja väl äta upp det, hoppas tåget skiter sig imon bara.



Ja vi får se om ni hänger med också.

2008-12-30 @ 21:52:42
URL: http://sadhistory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0